Subject: RE: Hiiumaa vald Pärna küla Saare kinnistu juurdepääsuga seonduvalt
From: "Rauno Martin" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 7 Mar 2025 16:35:45 +0200

Tere,

Edastan Hiiumaal, Pärna külas, Saare kinnistult (17501:003:1060) ligipääsu
seadustamiseks taotluse.
Volikiri on lisatud taotluse konteinerisse.

Rauno Martin

Tööjuht

Tariston AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn

M +372 5348 7774

E  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.tariston.ee/> www.tariston.ee

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 25, 2025 2:46 PM
To: Rauno Martin <[email-masked]>
Subject: Hiiumaa vald Pärna küla Saare kinnistu juurdepääsuga seonduvalt

You don't often get email from [email-masked]
<mailto:[email-masked]> . Learn why this is important
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere,

Esmalt selgitame Teile, kuidas toimub riigiteelt uue mahasõidu rajamine/
olemasoleva rekonstrueerimine:

1.	Riigiteel ja selle alusel maal toimuv on Transpordiameti
haldusmenetlus. Ristumiskoha ehitamiseks tuleb küsida Transpordiameti
nõuded.

Kinnistu omanikul (kuhu mahasõit rajatakse) tuleb esitada
digiallkirjastatud taotlus. Juhul kui kinnistu omanik volitab enda eest
tegutsema

kedagi teist, palume lisada taotlusele vastav volitus.  Taotlus peab
sisaldama järgmist infot: kinnistu nimi, katastritunnus, mida kinnistule

kavandatakse, miks juurdepääsu vajatakse). Avaldus tuleb edastada e-posti
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>

2.	Peale avalduse laekumist Transpordiamet vaatab üle ja hindab
täiendavalt riigiteega seotud situatsiooni ning kui mahasõidu rajamine on
riigiteel

võimalik, siis väljastab nõuded ristumiskoha projekteerimiseks ja
ehitamiseks, kui aga ristumiskoha rajamine pole võimalik, siis väljastab
keelduva resolutsiooni,

mille otsuse peale on võimalik esitada vaie Transpordiametile (Teelise 4,
Tallinn, [email-masked] <mailto:[email-masked]> ) haldusmenetluse
seaduses või kaebus Tallinna

Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva
jooksul.

Peale projekteerimise nõuete väljastamist kinnistu omanik/huvitatud isik
peab palkama teedeinseneri (projekti koostaval ettevõtjal ja/või isikul
peab olema EhS kohane pädevus),

kes koostab meie poolt väljastatud nõuete alusel teeprojekti. Peale
projekti valmimist tuleb see esitada eraldiseisvana Transpordiametile
kooskõlastamiseks

(projekt esitatakse e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  ).

3.	Kooskõlastatud ristumiskoha projekti alusel sõlmib Transpordiamet
huvitatud isikuga ristumiskoha ehitamise lepingu, mis on aluseks
ehitustööde

läbiviimiseks.

Teeregistri kohaselt Saare (tunnus 17501:003:1060) kinnistul puudub
ametlik juurdepääs riigiteelt nr 12132 Emmaste-Tohvri tee.

Transpordiamet on kooskõlastanud 21.07.2022 aastal kohaliku omavalitsuse
ehitusloa eelnõu, mis puudutab Saare kinnistule elamu ehitust.

Vastavalt ehitusloa eelnõule oli kooskõlastatud asendiplaan Saare kinnistu
juurdepääsuga järgmine:

Saare kinnistu omanik (ega tema volitatud esindaja ) ei ole esitanud
Transpordiametile taotlust riigiteelt nr 12132 otse mahasõidu ehitamiseks
Saare (tunnus 17501:003:1060) kinnistule.

Täna on rajatud riigiteelt Saare kinnistule kaks mahasõitu. Kuna
Transpordiamet ei ole antud nõusolekut riigiteelt kinnistule kahe
mahasõidu ehitamiseks ning ei ole väljastanud selle tarvis

ka kirjalikke nõudeid, siis on antud juhul tegemist ebaseadusliku ja
omavolilise ehitustegevusega.

AS Tariston esindaja on telefonivestluse käigus selgitanud, et antud
ehitustegevus on olnud nõuetekohane ja kooskõlas Transpordiametiga.

Uusi mahasõite ei ole rajatud, ehitustegevus on toimunud olemasolevate
mahasõitude asukohas (rekonstrueerimine).

Kui nii siis palume AS Tariston esndajal selgitada:

*	Kirjalik avaldus riigiteelt mahasõidu ehitamiseks/olemasoleva
rekonstrueerimiseks – kinnistu omaniku poolt või volitatud esindaja poolt
– millal on esitatud?

(telefonivestluses selgus, et AS Taristonile kinnistu omaniku poolt
volikirja ei ole väljastatud)

*	Transpordiameti kirjalikud nõuded riigiteelt mahasõidu ehitamiseks
- millal on väljastatud?
*	Milliste andmete järgi on tegemist olemasolevate ametlike
mahasõitudega riigiteelt? (värav ja rattajäljed ei tähenda et see on
ametlik mahasõit riigiteelt).
*	Kuna riigiteelt mahasõidu ehituse puhul on tegemist meie ehitusloa
kohustusliku tegevusega, siis oleme menetlusprotsessi lihtsustanud ja
ehitusloa väljastamise

Asemel me sõlmime kinnistu omanikuga ristumiskoha ehitamise lepingu. Meie
andmetel sellist lepingut ei ole sõlmitud.

Kohaliku omavalitsuse ehitusluba hoone ehitamisele ei laiene riigitee
ristumiskohtadele.

Kokkuvõttes, olukorra lahendamisel näeme järgmist võimalust:

*	Kinnistu omanikul või tema volikirja alusel volitatud isikul tuleb
taotleda Transpordiametilt nõuded ebaseaduslikult rajatud mahasõidu
seadustamiseks.
*	Saame anda nõusoleku Saare kinnistule juurdepääsu tagamiseks
riigiteelt nr 12132 km 4,461

Ebaseaduslikult rajatud mahsõidu seadustamine käib üksnes läbi
projekteerimise, meie poolt väljastatud nõuete alusel.

*	Teine ebaseaduslikult rajatud mahasõit km 4,486 tuleb
likvideerida. Antud asukohast me ei saa võimaldada mahasõidu rajamist,
sest see on vastuolus kliimaministri

17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ nõuetega. Antud
mahasõit paikneb ringristmiku ristmiku alas, antud asukohast on
väljasõidul riigiteele piiratud

nähtavus ning lisaks ei ole siin tagatud ka mahasõitude minimaalne
vahekaugus.

Palume esitada koheselt kinnistu omanikul või volikirja alusel tema
volitatud esindajal taotlus ebaseaduslikult tehtud ehitustegevuse
seadustamiseks ja meie

nõuetega kooskõlla viimiseks.

Kui vastavat taotlust ei ole meile esitatud hiljemalt 11.03.2025, siis
oleme kohustaud antud tegevuse osas algatama järelevalve menetluse.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi, siis võite pöörduda otse e-posti
aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.